Slothoven

 

Cliëntenraad

De Cliëntenraad van Slothoven behartigt de gemeenschappelijke belangen van de bewoners van Slothoven. De Cliëntenraad overlegt met het management en denkt mee over onderwerpen die van belang zijn voor de bewoners en overige cliënten van centra.   

Bevoegdheden van de Cliëntenraad
De bevoegdheden van de cliëntenraad zijn geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018. Wat betreft zaken die de zorgverlening en de activiteiten betreffen heeft de cliëntenraad instemmingsrecht. Te denken valt aan onderwerpen als veiligheid, voeding, gezondheid, ontspanningsactiviteiten, geestelijke verzorging en hygiëne. Ook bij de benoeming van een aantal leidinggevende functies heeft de raad instemmingsrecht. Ook heeft de raad het recht op informatie over alle zaken, die het centrum betreffen.

Naast instemmingsrecht heeft de raad ook adviesrecht over tal van onderwerpen. Het betreft hier zaken over het algemeen beleid van Slothoven, belangrijke wijzigingen in de organisatie, het jaarplan, de begroting en de jaarverantwoording.
 

Samenstelling 
De Cliëntenraad streeft naar een vertegenwoordiging van alle afdelingen, aangevuld met vertegenwoordigers van eventuele andere cliëntengroepen. Lid van de Cliëntenraad kunnen worden: vertegenwoordigers van bewoners, familieleden of andere personen die de belangen van de cliënten behartigen. De leden worden -met instemming van de Cliëntenraad- benoemd door de directeur voor een periode van telkens twee jaar. 

Wilt u contact met de cliëntenraad? Stuur dan een mail naar de secretaresse van Slothoven, Karin Hinke.

Zorgpartners gebruikt cookies.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. U kunt hieronder aangeven welke cookies u wilt accepteren. Wilt u meer informatie hierover, klik dan hier voor ons privacyreglement.

Functioneel
[2]
  • Analytische cookies

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt analytische cookies voor het beheer van webstatistieken. Zo kunnen wij zien hoe vaak de website wordt bezocht en hoe bezoekers de website gebruiken. Op basis daarvan kunnen wij onze website verbeteren. Deze cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen.

  • Inlog cookies

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt inlog cookies zodat eigen medewerkers en geautoriseerde personen veilig kunnen inloggen op de systemen die gekoppeld zijn aan deze website.

Analytisch
[1]
  • Google Analytics

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt analytische cookies voor het beheer van webstatistieken. Zo kunnen wij zien hoe vaak de website wordt bezocht en hoe bezoekers de website gebruiken. Op basis daarvan kunnen wij onze website verbeteren.

Marketing
[1]
  • Facebook

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt marketing cookies. Zo plaatsen wij advertenties op Facebook en Instagram ten behoeve van de arbeidsmarktcommunicatie. Met marketing cookies kunnen externe partijen online advertenties op andere websites afstemmen op uw interesses. Dit gebeurt overigens pas als u deze cookies accepteert.

cookie instellingen aanpassen