Slothoven

 

Uw thuis bij Slothoven

Bij Slothoven hebben we twee etages. Op de begane grond vindt u de afdeling Slotgracht, op de eerst verdieping de afdeling Kasteelslot en op de tweede verdieping bevinden zich nog
drie somatische appartementen.

Slotgracht
Afdeling Slotgracht bevindt zich op de begane grond en heeft plaats voor twintig bewoners.
Iedere bewoner heeft hier een eigen eenpersoonsappartement. Jet toilet en de doucheruimte deelt u met de bewoner uit het appartement naast u. Binnen de verpleegafdeling zijn er twee huiskamers en een grote centrale badkamer.

Kasteelslot
Afdeling Kasteelslot bevindt zich op de eerste verdieping en bestaat uit zeventien appartementen. Bewoners hebben toegang tot een appartement met een gedeelde toilet- en doucheruimte. Daarnaast is er een kleine open keuken aanwezig. Op de tweede verdieping zijn er drie appartementen voor bewoners met een verpleeghuisindicatie somatiek.

Verpleegappartement
U kunt uw appartement naar eigen smaak inrichten. Er is al een parketvloer, gordijnen, een
kast en een bed aanwezig. Wij raden aan om het appartement niet te vol te zetten en geen
vloerkleden neer te leggen vanwege veiligheidsredenen. Wilt u iets ophangen? Overleg dit dan met de huismeester. De medewerker huishoudelijke dienst maakt het toilet dagelijks schoon en één keer per week uw hele appartement. We zorgen ervoor dat uw appartement een comfortabele en veilige leefomgeving is.

Brandveiligheid
Wilt u bij het inrichten van uw appartement brandvertragende materialen en LED-lampen
gebruiken? Halogeenlampen zijn om brandveiligheidsredenen niet toegestaan. Een brandinstructie vindt u in uw appartement. Ons Hoofd facilitaire zaken kan u meer uitleg geven.

Bewoners- en bezoekerspassen
Iedere bewoner ontvangt een bewonerspas die toegang geeft tot het gebouw. Wij adviseren uw familie om bezoekerspassen aan te vragen, zodat ze niet steeds hoeven aan te bellen om binnen te komen. Het aantal benodigde bezoekerspassen kan worden doorgegeven aan het secretariaat. De eerste bezoekerspas is gratis, voor extra passen wordt een vergoeding gevraagd. Bij verlies van een bewoners- of bezoekerspas worden kosten in rekening gebracht.

Bezoekers
Gezellig dat u bezoek ontvangt. De buitendeur is tijdens openingstijden open; buiten openingstijden kan uw bezoek binnenkomen met uw bewonerspas of een bezoekerspas. U bent vrij om gasten te ontvangen en het is ook mogelijk om een naaste in uw appartement te
laten logeren. We vragen u wel om ons hier tijdig over te informeren. Een vouwbed en linnenpakket verzorgen wij tegen een kleine vergoeding. Daarnaast kunt u tegen betaling een maaltijd voor uw gast bestellen en/of nuttigen in het restaurant. Overleg dit met de restaurantmedewerker.

Merken van hulpmiddelen
Om te voorkomen dat u per ongeluk de rollator van uw medebewoner mee naar huis neemt, is het verplicht om uw scootmobiel, rolstoel, rollator of stok te merken. Uw Eerst Verantwoordelijke Verzorgende (EVV’er) helpt u daar graag bij.

Huishouding
Uw appartement wordt schoongemaakt door medewerkers van de facilitaire dienst. Ook wordt uw bed minimaal een keer per week verschoond. Er zijn echter een aantal taken die u of uw familie/mantelzorger zelf kan uitvoeren:

• kasten opruimen/ schoonmaken;
• koelkast/magnetron schoonmaken.

Als u extra schoonmaakwerkzaamheden wilt die niet in het standaardpakket zitten, kunt u de
hulp inroepen van onze huishoudelijk medewerkers. Via het Servicepakket is het mogelijk om
incidenteel of structureel extra uren in te kopen.

Was- en linnengoed
U kunt uw was zelf doen, gedeeltelijk zelf doen of de was door de wasserij laten verzorgen. In alle gevallen is het belangrijk om uw kleding te merken om verlies te voorkomen. Dit merken doet de wasserij voor u, hiervoor wordt eenmalig een bedrag in rekening gebracht. Zorg dat u
goed wasbare kleding draagt en hou er rekening mee dat kleding mogelijk sneller slijt dan thuis. Onze medewerkers zorgen ervoor dat gewassen kleding weer netjes uw kast wordt
gelegd. 

Huisdieren
Het is toegestaan huisdieren te houden in onze centra, maar hiervoor gelden enkele voorwaarden. Hiervoor verwijzen wij naar de Algemene Voorwaarden behorende bij uw zorgovereenkomst.

 

Zorgpartners gebruikt cookies.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. U kunt hieronder aangeven welke cookies u wilt accepteren. Wilt u meer informatie hierover, klik dan hier voor ons privacyreglement.

Functioneel
[2]
  • Analytische cookies

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt analytische cookies voor het beheer van webstatistieken. Zo kunnen wij zien hoe vaak de website wordt bezocht en hoe bezoekers de website gebruiken. Op basis daarvan kunnen wij onze website verbeteren. Deze cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen.

  • Inlog cookies

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt inlog cookies zodat eigen medewerkers en geautoriseerde personen veilig kunnen inloggen op de systemen die gekoppeld zijn aan deze website.

Analytisch
[1]
  • Google Analytics

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt analytische cookies voor het beheer van webstatistieken. Zo kunnen wij zien hoe vaak de website wordt bezocht en hoe bezoekers de website gebruiken. Op basis daarvan kunnen wij onze website verbeteren.

Marketing
[1]
  • Facebook

    Zorgpartners Midden-Holland gebruikt marketing cookies. Zo plaatsen wij advertenties op Facebook en Instagram ten behoeve van de arbeidsmarktcommunicatie. Met marketing cookies kunnen externe partijen online advertenties op andere websites afstemmen op uw interesses. Dit gebeurt overigens pas als u deze cookies accepteert.

cookie instellingen aanpassen