U bent eerste contactpersoon van een cliënt die vanuit een crisissituatie is opgenomen in Prinsenhof; welkom! Wij begrijpen dat een nieuwe woonomgeving misschien even wennen is en doen ons best om u en uw naaste zich thuis te laten voelen.
De opname kan variëren van enkele dagen tot maximaal twee weken. De groep tijdelijke cliënten is van een wisselende samenstelling.
Kamers
Uw naaste verblijft op een eenpersoonskamer voorzien van eigen sanitair, een bed, nachtkastje en een stoel. De huiskamer is gemeenschappelijk, hier worden de maaltijden gebruikt en koffie en thee gedronken.
Veiligheid
Om de veiligheid te waarborgen heeft de afdeling een gesloten karakter, dat wil zeggen dat cliënten de huiskamer niet vrijelijk kunnen verlaten. Als eerste contactpersoon kunt u, indien gewenst, bij het Infopunt een pasje en een sleutel van de desbetreffende kamer vragen.
Bezoektijden
Wij hanteren geen bezoektijden. Mogelijk is het voor de behandeling van uw naaste wenselijk om daar afspraken over te maken, dat zullen we dan altijd samen met u bespreken.
Tijdens uw bezoek bent u van harte welkom in de huiskamer. Als we op het moment dat u op bezoek bent koffie/thee aan het drinken zijn, dan nodigen wij u uit om een kopje mee te drinken. Als u liever wat privacy wilt, kunt u ook in de kamer van de cliënt plaatsnemen.
Afhankelijk van de situatie en juridische status van de cliënt kunt u samen gebruik maken van het restaurant beneden. Als u de afdeling willen verlaten, doet u dit dan in overleg met de verzorging/verpleging.
Behandeling
In de eerste dagen van de opname volgt er lichamelijk onderzoek door een arts en zullen wij algemene controles uitvoeren zoals bloeddruk meten en voedingsdagboeken bijhouden. Bij het vermoeden van lichamelijke oorzaken voor eventuele verwardheid zullen deze nader bekeken worden. Indien er veranderingen zullen worden doorgevoerd in het beleid, de zorg, medicatie of bij eventuele incidenten zullen wij de eerste contactpersoon daarvan op de hoogte stellen.
Bij bewegingsproblemen kunnen wij geadviseerd worden door een fysio- en/of ergotherapeut, bij voedingsproblemen schakelen wij de diëtiste in. Er is verder een specialist wondverzorging en een diabetesverpleegkundige.
Activiteiten
Wanneer er sprake is van een crisisopname zullen activiteiten zoveel mogelijk op de unit aangeboden worden. Dit om zo snel mogelijk alle mogelijkheden of beperkingen in kaart te brengen. Op de unit vindt u een map met allerlei informatie over de unit en de activiteiten.
Vraagt u hier gerust naar ter inzage. Mocht u na het lezen van deze informatie nog vragen hebben, stelt u deze dan gerust.
Samenwerking
Graag betrekken wij u bij de zorg voor uw familie of naaste. U kunt hierbij denken aan het bieden van persoonlijke hulp bij de dagelijkse verzorging zoals douchen, aankleden of het begeleiden naar bed, maar denkt u ook aan het doen van een spelletje, voorlezen of puzzelen. U kunt ons hierbij ondersteunen en wij op onze beurt kunnen zicht krijgen op het gedrag en de interactie met de cliënt. Gezamenlijk kunnen wij kijken naar wat het beste aansluit bij de cliënt en de huidige situatie.
Wat neemt u mee
Wij zorgen voor handdoeken en beddengoed.
Wilt u de volgende artikelen meenemen:
- Toiletartikelen;
- Medicatie (voor 2 dagen);
- Een kopie van de zorgpas (bij het Infopunt kunt u een
kopie laten maken); - Identiteitsbewijs;
- Voldoende kleding (voor minimaal 1 week, de was dient
u zelf te verzorgen); - Persoonlijke spullen van en voor de cliënt. U kunt hierbij denken aan foto’s van familie of een dierbaar boek, eigen kussen of misschien een plaid wat altijd gebruikt wordt.
Kostbaarheden
Laat kostbare bezittingen, waaronder geld en sieraden thuis. Prinsenhof aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies, diefstal of beschadiging van uw eigendommen.
Telefonische bereikbaarheid zorgteam
U kunt bij ons terecht met al uw vragen. Wij zijn te bereiken tussen 11.00 en 20.00 uur, op het algemene nummer van Prinsenhof 0182 - 595 000.