Cliëntenraad
De Cliëntenraad van Floravita behartigt de gemeenschappelijke belangen van mensen die zorg en begeleiding van Floravita ontvangen. De Cliëntenraad overlegt met de directeur en denkt mee over onderwerpen die van belang zijn voor de bewoners en overige cliënten.
Bevoegdheden van de Cliëntenraad
De bevoegdheden van de cliëntenraad zijn geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018. Wat betreft zaken die de zorgverlening en de activiteiten betreffen heeft de cliëntenraad instemmingsrecht. Te denken valt aan onderwerpen als veiligheid, voeding, gezondheid, ontspanningsactiviteiten, geestelijke verzorging en hygiëne. Ook bij de benoeming van een aantal leidinggevende functies heeft de raad instemmingsrecht. Ook heeft de raad het recht op informatie over alle zaken, die het centrum betreffen.
Naast instemmingsrecht heeft de raad ook adviesrecht over tal van onderwerpen. Het betreft hier zaken over het algemeen beleid van Floravita, belangrijke wijzigingen in de organisatie, het jaarplan, de begroting en de jaarverantwoording.
Samenstelling
De Cliëntenraad streeft naar een vertegenwoordiging van alle afdelingen, aangevuld met vertegenwoordigers van eventuele andere cliëntengroepen. Lid van de Cliëntenraad kunnen worden: bewoners, vertegenwoordigers van bewoners, familieleden of andere personen die de belangen van de bewoners en cliënten behartigen. De leden worden, met instemming van de Cliëntenraad, benoemd door de directeur voor een periode van telkens twee jaar.
Wilt u contact opnemen met de Cliëntenraad van Floravita? Neem dan contact op met Floravita op telefoonnummer 0172 23 55 55 of e-mailadres clientenraad.floravita@zorgpartners.nl.