Reparaties
Veelgestelde vragen over Reparaties
-
Wie is verantwoordelijk voor onderhoud en reparaties aan mijn woning?
Zorgpartners Midden-Holland zorgt voor het onderhoud aan de buitenkant van uw woning en van de installaties. U bent verantwoordelijk voor bijvoorbeeld het binnen schilderwerk, het schoonhouden van uw huis en het onderhoud van uw tuin en/of balkon. Maar als huurder bent u, volgens de wet en de huurovereenkomst, ook belast met het verzorgen van een aantal kleine reparaties; de zogenaamde "kleine herstellingen". Hieronder vallen onder andere het onderhoud, herstel en zo nodig vervangen van lichtschakelaars, kranen, scharnieren, raam- en deurkrukken en dergelijke. In de brochure 'Onderhoud aan uw woning'vindt u een trefwoordenlijst, kunt u hierin nagaan wie de verantwoordelijkheid heeft voor welke onderhoudsklacht.
-
Hoe meld ik een reparatieverzoek?
U kunt dit telefonisch doen door te bellen naar de servicedesk via (0182) 35 60 00. De medewerkers van de centrale servicedesk staan u te woord tussen 08:00-16:30 uur Heeft u buiten de kantooruren een spoedeisend reparatieverzoek? Dan wordt u direct doorgeschakeld naar de storingsdienst. U kunt ook een e-mail sturen naar centraleservicedesk@zorgpartners.nl of u vult het formulier in. Binnen één werkdag na ontvangst van uw melding nemen wij telefonisch contact met u op. Vergeet daarom niet uw telefoonnummer te vermelden.
-
Wat gebeurt er na het melden van mijn reparatieverzoek?
Na het reparatieverzoek geven wij de vakman de opdracht om het probleem te verhelpen. Gaat het om een reparatie waarvoor u thuis moet zijn, dan wordt in overleg met u het dagdeel bepaalt waarop u dat het beste uitkomt. Is de vakman onverhoopt verhinderd? Dan brengen wij u daar tijdig van op de hoogte en wordt er een nieuwe afspraak gemaakt. Bent u verhinderd? Dan vernemen wij dat natuurlijk ook graag tijdig van u. Dit kan dan via (0182) 35 60 00 of verhuur@zorgpartners.nl Indien verschillende bedrijven de werkzaamheden komen verrichten, worden die zo goed mogelijk op elkaar afgestemd. Eventuele vervolgafspraken worden snel gemaakt.
-
Hoe voert Zorgpartners Midden-Holland de reparaties uit?
Onze vakman komt bij u langs, stelt zich aan u voor en legt uit wat de werkzaamheden inhouden. U zorgt ervoor dat de plek van de reparatie goed bereikbaar is. Als dat nodig is, schuift u bijvoorbeeld de vloerbedekking, kasten of de wasmachine opzij. Onze vakman voert vervolgens de reparatie professioneel uit. Hij laat zijn werkplek altijd netjes achter. Ook legt hij uit wat hij heeft gedaan. Duurt de reparatie langer dan verwacht? Dan houdt hij u op de hoogte van de voortgang. Na de reparatie zet u alles weer terug op zijn plaats.
-
Ik ben niet tevreden over een reparatie, waar kan ik dat melden?
Als u niet tevreden bent over een reparatie, neemt u dan contact met ons op via (0182) 35 60 00 of verhuur@zorgpartners.nl.
-
Voor wie zijn de reparatiekosten?
Of de kosten voor Zorgpartners of voor u als huurder zijn verschilt. Het antwoord op deze vragen vindt u in de brochure 'Onderhoud aan uw woning'. Als u zelf zaken in uw woning aanbrengt of vervangt, dan zijn de reparaties en het onderhoud daarvan voor uw rekening. Het gaat hier bijvoorbeeld om een (schotel) antenne, zonnescherm, schutting of betimmering. Ook bent u verantwoordelijk voor de eventuele schade aan uw woning of het gebouw die ontstaat door deze verandering. Daarnaast bent u verantwoordelijk als er schade aan derden door deze zaken ontstaan. Klik hier voor de brochure 'Onderhoud aan uw woning'.