Huur opzeggen
Veelgestelde vragen over Huur opzeggen
-
Hoe zeg ik de huur op?
U kunt op twee manieren de huur opzeggen:
Per brief de huur op zeggen
In deze, door u ondertekende, brief dient u uw contactgegevens en uw nieuwe adres te vermelden. Als het huurcontract op meerdere namen staat, dan moeten alle huurders die in het huurcontract worden vermeld, de huuropzegging ondertekenen.
Via het huuropzeggingsformulier
U kunt ook een huuropzeggingsformulier downloaden. Klik hier voor het huuropzeggingsformulier. Of u kunt een huuropzeggingsformulier telefonisch aanvragen bij onze Servicedesk (0182) 35 60 00.
Uw volledig ingevulde en ondertekende huuropzegging stuurt u naar: Zorgpartners Midden-Holland o.v.v. Huuropzegging Postbus 737 2800 AS Gouda of per e-mail naar verhuur@zorgpartners.nl. -
Hoe zeg ik de huur op voor mijn familielid?
U kunt als familielid de huur opzeggen bij overlijden. Dit kan op twee manieren, zie hieronder. Belangrijk is om uw contactgegevens goed te vermelden op het huuropzeggingsformulier.
Per brief de huur op zeggen
In deze door u ondertekende brief, dient u uw contactgegevens en uw nieuwe adres te vermelden. Als het huurcontract op meerdere namen staat, dan moeten alle huurders die in het huurcontract worden vermeld, de huuropzegging ondertekenen.
Via het huuropzeggingsformulier
U kunt ook direct een huuropzeggingsformulier invullen via deze website. U kunt ook kunt een huuropzeggingsformulier telefonisch aanvragen bij onze Servicedesk (0182) 35 60 00.
Uw volledig ingevulde en ondertekende huuropzegging stuurt u naar: Zorgpartners Midden-Holland o.v.v. Huuropzegging Postbus 737 2800 AS Gouda Of per e-mail naar verhuur@zorgpartners.nl. -
Wat is de opzegtermijn?
U kunt de huur minimaal een maand van tevoren opzeggen, maar eerder mag ook. Verder bepaalt u zelf op welke dag u opzegt. Dat hoeft namelijk niet op de eerste dag van de maand. De datum waarop Zorgpartners Midden-Holland de huuropzegging ontvangt, beschouwen wij als officiële opzegdatum. Wanneer de laatste huurdatum in het weekend of op een feestdag valt, dan geldt de eerstvolgende werkdag als laatste huurdatum.
-
Wat gebeurt er na het opzeggen van de huur?
Na ontvangst van uw huuropzegging, nemen wij telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak voor de eerste woninginspectie. Tevens bevestigen wij u de huuropzegging schriftelijk.
-
Wat gebeurt er tijdens de inspecties?
In de huurovereenkomst staat dat u de woning in goede staat moet achterlaten. Daarom maken wij met u een afspraak voor een eerste en eindinspectie. Tijdens de eerste controle loopt de opzichter met u de woning door en vertelt hoe u de woning moet achterlaten. Op een inspectieformulier legt de opzichter vast of er nog werkzaamheden aan de woning moeten worden verricht. Bovendien geeft hij aan wat de geconstateerde gebreken of beschadigingen gaan kosten. U kunt dan beslissen of u de werkzaamheden zelf gaat uitvoeren of door ons laat uitvoeren op uw kosten. Tijdens de eindinspectie kijken we of de werkzaamheden goed zijn uitgevoerd en of de woning gereed is voor u om te verlaten. Eventuele gebreken of beschadigingen die tijdens de eerste inspectie niet zichtbaar waren, maar bij de eindinspectie wel, brengt Zorgpartners alsnog bij u in rekening.
-
Waar let de opzichter op tijdens de inspectie?
De opzichter let op de volgende punten:
- Keuken, badkamer en toilet zijn schoon en heel
- Deuren, ramen en kozijnen zijn schoon en heel
- De rest van de gehele woning is leeg en bezemschoon en vet-, kalk- en ongediertevrij
- Balkon, berging, zolder en/of schuur zijn leeg en bezemschoon
- Stofresten en vuil in de woning zijn verwijderd
- Vloerbedekkingen, inclusief foam-, lijm- en tapijtresten en onderlagen op vloeren en trappen zijn verwijderd
- De tuin ziet er verzorgd uit: er groeit geen overdadig onkruid, er is geen hoge begroeiing en er ligt geen zwerfvuil in de tuin; verwijder en egaliseer de eventueel aanwezige vijver
- Lichtschakelaars, stopcontacten, wandcontactdozen, deurkrukken en kunststofkozijnen zijn onbeschilderd en heel
- Wanden en plafonds worden zonder haken, schroeven, spijkers en pluggen opgeleverd.
- Gaten zijn gedicht. De gaten en pluggen van gordijnrails mogen blijven zitten
- De gaten in granol of structuurwerk zijn gedicht overeenkomstig de aanwezige structuur
- Wand- en plafondafwerkingen van hout, kunststof, vinyl en kurk en brandgevaarlijke afwerkingen zijn verwijderd
- Stickers, posters, plakhaken, plakspiegels et cetera zijn verwijderd
- Plafonds moeten in twee behandelingen kunnen worden gewit
- Alle gebreken of beschadigingen zijn hersteld
- Alle lichtpunten zijn voorzien van kroonstenen en afdekplaatjes, inclusief haakjes;
- Elke radiator en alle leidingen laat u in een lichte kleur achter, waarbij verf is gebruikt die geschikt is voor radiatoren en leidingen
-
Welke zaken mag de nieuwe huurder van mij overnemen?
Misschien zijn er gordijnen, vloerbedekkingen of andere zaken in uw woning die de nieuwe huurder van u mag overnemen. Dat kunt u aangeven op een overnameformulier tijdens de inspectie. De goederen moeten wel in goede staat zijn. Sommige goederen mogen niet overgenomen worden door de volgende huurder. Bijvoorbeeld ligbaden, een aanbouw of vloertegels. Wij kunnen u precies vertellen welke zaken wel en welke niet ter overname mogen worden aangeboden. Overname is een zaak tussen u en de nieuwe huurder. De nieuwe huurder is nooit verplicht iets over te nemen. Bij de bevestiging van de huuropzegging is een overname formulier bijgevoegd. U tekent daarom samen met de nieuwe huurder dit overnameformulier. Bij de eindinspectie geeft u vervolgens een exemplaar van het ondertekende overnameformulier aan de opzichter.
-
Kan ik een huurdersverklaring krijgen van Zorgpartners?
Ja, u kunt dit schriftelijk (zie postadres hierboven o.v.v. verhuurdersverklaring) of telefonisch via (0182) 35 60 00, bij ons aanvragen.
-
Wanneer ontvang ik de eindafrekening?
Binnen 30 dagen nadat u verhuisd bent, ontvangt u van ons een eindafrekening waarin staat welke vergoedingen u eventueel nog van Zorgpartners krijgt. Er staat ook in of wij nog geld van u krijgen, bijvoorbeeld door een huurachterstand of eventuele reparatiekosten. De stook- en servicekosten worden binnen zes maanden na afloop van het kalenderjaar met u verrekend. Vergeet niet aan andere bedrijven, zoals uw elektriciteitsleverancier of drinkwaterbedrijf door te geven dat u verhuist. U kunt hierover alle informatie vinden op de websites van deze bedrijven. Klik hier voor de folder 'Huur opzeggen'.