Huur betalen
Veelgestelde vragen over Huur betalen
-
Hoe betaal ik de huur aan Zorgpartners?
U betaalt de huur via een automatische incasso. Bij het huurcontract ontvangt u een machtigingskaart die u ondertekent. Als u het niet eens bent met een betaling, kunt u het bedrag naar uw rekening laten terugstorten. Bij een eventuele jaarlijkse huursverhoging wijzigt het bedrag automatisch mee.
-
Hoe is de huurprijs opgebouwd?
Het huurbedrag is soms opgebouwd uit verschillende posten. De totale huur moet elke maand bij vooruitbetaling oftewel vóór de eerste van de maand worden betaald. De huurprijs is onderverdeeld in de kale huurprijs en servicekosten. Van de kale huurprijs geeft de overheid de kaders. De servicekosten bestaan uit vergoedingen zoals stookkosten, die per woning verschillen.
Deze vergoedingen omvatten betalingen voor bepaalde leveringen en diensten, die ieder jaar aangepast worden als de kosten daartoe aanleiding geven. Na afloop van één jaar krijgt de huurder een afrekening van de servicekosten over het betreffende jaar. Afhankelijk van de uitkomst, zal de huurder een bedrag terugontvangen of moeten betalen.
-
Hoe voorkom ik een huurachterstand?
Op het moment van incasseren is het belangrijk dat het saldo op uw bankrekening toereikend is. Als de incasso niet slaagt, sturen wij u een herinnering met het verzoek om de huur alsnog aan ons over te maken.
-
Wat kan ik doen bij betalingsproblemen?
Het is vervelend als u de huur niet op tijd kunt betalen. Bovendien is het vaak niet makkelijk om een eenmaal opgelopen huurachterstand in te lopen. Mocht het u niet lukken de huur op tijd te betalen, laat ons dat dan zo snel mogelijk weten. Als we er op tijd bij zijn, kunnen we een oplossing zoeken en afspraken maken over de betaling. Samen kunnen we bepalen wat voor u de beste oplossing is om de huurachterstand zo snel mogelijk af te lossen. Zo is het meestal mogelijk om een betalingsregeling te treffen, waarbij de afspraken schriftelijk worden vastgelegd. Mocht het niet betalen van de huur uit de hand lopen, dan zijn wij genoodzaakt een incassobureau of deurwaarder in te schakelen. De kosten hiervan zijn voor uw rekening en komen bovenop het openstaande bedrag aan achterstallige huur. In het uiterste geval loopt u het risico uit uw woning te worden gezet.
-
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Deze verandering willen wij schriftelijk of per e-mail van u ontvangen. De schriftelijke wijziging kunt u sturen naar Zorgpartners Midden-Holland t.a.v. Vastgoed, Postbus, 2800 AS Gouda. De e-mail kunt u sturen naar verhuur@zorgpartners.nl onder vermelding van wijziging rekeningnummer.