Klachten zorg, behandeling en dienstverlening
Heeft u een klacht? Bijvoorbeeld over de verzorging of de behandeling en begeleiding van een hulpverlener. Of over huishoudelijke of technische zaken. Een klacht kan ook gaan over relationele, organisatorische of financiële aspecten.
Wij stellen het op prijs als u in eerste instantie uw klacht bespreekt met de medewerker of de leidinggevende. Vindt u hier onvoldoende gehoor, dan kunt u een gesprek aangaan met de klachtenfunctionaris, directeur of met de Raad van Bestuur van Zorgpartners Midden-Holland.
U heeft de mogelijkheid om uw klacht neer te leggen bij de klachtenfunctionaris van het desbetreffende centrum of van de thuiszorg. Als u uw klacht schriftelijk bekend wilt maken bij de klachtenfunctionaris kan dit door middel van het klachtenbegeleidingsformulier. Een geprinte versie kunt u bij de recepties van de centra verkrijgen. Ook kunt u een afspraak maken met de klachtenfunctionaris en uw klacht in een gesprek naar voren brengen. De naam en bereikbaarheid van de klachtenfunctionaris vindt u hier.
Bij klachten over onvrijwillige zorg betrekt Zorgpartners Midden-Holland de onafhankelijke Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) die is ingesteld door o.a. brancheorganisatie Actiz. Bij een geschil over de afhandeling van een klacht wordt doorverwezen naar de onafhankelijke Geschillencommissie Zorg die is ingesteld door o.a. brancheorganisatie Actiz.